Dobra znajomość pojazdu nie zawsze daje gwarancję zakupu właściwych części zamiennych, np. elementów silnika. O czym warto pamiętać, wybierając poszczególne komponenty?

Oznaczenia producenta i poddostawcy

Fabrycznie montowane, oryginalne podzespoły zazwyczaj posiadają katalogowy numer producenta samochodu. Elementy jednostki napędowej wytwarzane są jednak przez poddostawców. Niektóre części do silników posiadają zatem także oznaczenia wytwórcy. Znacząco ułatwia to znalezienie zamiennika o takich samych parametrach. Nie zawsze jest to jednak możliwe, ze względu na zakaz rozprowadzania zastrzeżonych wzorów poza sieć dystrybucji danej marki. Najbardziej bezpieczna opcja to zakup części oryginalnej tego samego producenta, o identycznym numerze katalogowym.

Dopasowanie do wersji silnikowej

Wybór oryginalnych części do silników ma szczególne znaczenie np. w przypadku sterowników jednostki napędowej. Podzespoły te często pochodzą od różnych poddostawców. Specjaliści z good-goods.pl podkreślają, że pod uwagę należy wziąć wersję silnikową auta, na którą składają się:

– rocznik
– pojemność
– moc

Nawet pojazdy o pozornie identycznych parametrach mogą posiadać osprzęt elektroniczny różnych firm. Komponenty konkurencyjnych marek nie są niestety współzamienne. Silnik może normalnie pracować ze sterownikiem o innym numerze katalogowym, jednak nie oznacza to prawidłowości jego działania. Nierzadko okazuje się, że ilość paliwa jest nieodpowiednia, a to prowadzi do poważnych awarii.

Wersja elementów silnika

Dawniej producenci wytwarzalni dla każdego modelu takie same silniki. Obecnie jedna jednostka napędowa może występować w nawet kilkudziesięciu wersjach. Zwykle posiadają one zbliżone parametry, jednak różnią się konstrukcją. W zależności od rozwijanej mocy, inne mogą być np. materiały głowicy czy bloku. Aby uniknąć pomyłek przy zakupie części do silników, warto spisać numery z oryginalnych komponentów. Przydaje się także dokumentacja dostarczana przez producenta auta lub wytwórcę podzespołów. Niektóre elementy wycofywane są z rynku, a następnie zastępowane nowymi – z innymi numerami katalogowymi. Odczytane kody najlepiej po prostu wpisać w wyszukiwarce internetowej. Warto też pamiętać, że poszczególne marki mają różną politykę cenową. Ten sam osprzęt silnika może kosztować więcej lub mniej – wyłącznie w zależności od tego, do jakiego auta jest przeznaczony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here