Wizyta w warsztacie samochodowym rzadko kiedy należy do przyjemności: nie dość, że spowodowana jest jakąś niesprawnością samochodu, to niekiedy może wiązać się z tym, że przez kilka dni będziemy naszego podstawowego środka transportu pozbawieni. Ponadto wiąże się ona z kosztami, często niemałymi. Biorąc to wszystko pod uwagę, zrozumiałym jest, iż szukając warsztatu samochodowego każdy z nas będzie starała się znaleźć jak najlepszy, zarówno pod względem ceny, jak i jakości oferowanych usług. Nie bez znaczenia pozostanie zapewne przewidywany czas przeprowadzenia naprawy: bycie pozbawionym samochodu jest ciężkie nawet przez chwilę, a co dopiero przez dni czy tygodnie.

Jak odróżnić profesjonalistę od amatora? Nie istnieje uniwersalny przepis na dobry warsztat, nie ma też niczego takiego jak ‘licencja dobrego warsztatu samochodowego’. Są jednak pewne rzeczy, które mogą upewnić nas co do klasy warsztatu, który odwiedzamy czy w którym planujemy zostawić samochód. 

Pierwszy kontakt z warsztatem samochodowym bardzo często odbywa się przez telefon. Jeśli w trakcie rozmowy przedstawiciel warsztatu poza ustaleniem daty i godziny wizyty wypyta nas również o historię pojazdu, to dobry znak. Oczywistym jest, że zapyta o rodzaj awarii czy ogólniej – powód planowanej wizyty, jednak pytania o przeszłość auta mogą sugerować, że ma doświadczenie i może podejrzewać, co też nie działa w naszym samochodzie. 

Na miejscu, w samym warsztacie, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Po pierwsze, na to jak mechanicy obchodzą się z pozostawionymi im przez klientów samochodami. Czy pojazdy zaparkowane są w bezpiecznych miejscach, według jakiegoś porządku? Czy fotele, kierownica i reszta tapicerki samochodów zabezpieczone są folią? Warto przyjrzeć się również narzędziom i maszynom: czy wyglądają na zadbane? Czy drobne narzędzia odkładane są przez pracowników na miejsce? Czy w ogóle cała przestrzeń sprawia wrażenie uporządkowanej? Istnieją różne systemy magazynowania, jednak w każdym warsztacie powinien panować specyficzny dla niego porządek. 

Zanim oddamy samochód do warsztatu powinniśmy podpisać odpowiedni dokument – zlecenie naprawy, w którym określone jest, jakich napraw dokonają mechanicy, a także kiedy mniej więcej się to stanie. Pracownik warsztatu powinien sam dać nam taki dokument, jednak jeśli tego nie zrobi, powinniśmy go o to zapytać – wszak mógł zapomnieć. Jeśli nie chce nam wystawić zlecenia naprawy, powinniśmy wzmóc naszą czujność, bo z pewnością coś jest nie w porządku. 

Warto również zaobserwować, jak traktowani są klienci – czy przewidziane jest jakieś wygodne pomieszczenie, w którym mogą poczekać, jeśli naprawa jest rutynowa albo przyjechali na przykład tylko po to, by wymienić opony? Czy mają gdzie usiąść, czy jest dla nich woda do picia albo inne napoje? Być może jakość poczekalni nie wpłynie na jakość naprawy samochodu, jednak znacząco wpłynie na postrzeganie warsztatu przez klienta. Poza tym, dbałość o klienta stanowi o klasie zakładu. 

Bardzo często najlepszym sposobem na znalezienie dobrego warsztatu samochodowego jest pytanie znajomych o ich doświadczenia. Poczta pantoflowa to nadal najbardziej zaufane i skuteczna narzędzie marketingowe. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here