Parujący reflektor – jak sobie z tym poradzić?
Parujące reflektory to zmora kierowców. Problem jest szczególnie odczuwalny zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym. Parowanie w lampach samochodowych następuje na skutek gromadzenia się wilgoci w ich wnętrzu. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Jednak z punktu widzenia bezpieczeństwa, najważniejsze jest skuteczne zapobieganie parowaniu. Jak sobie z nim poradzić?
Dlaczego reflektory parują – najczęstsze powody
Zanim przejdziemy do wskazówek, jak z powodzeniem uporać się z parującymi reflektorami, poznamy główne przyczyny pojawiania się problemu. Przede wszystkim wilgoć zbiera się we wnętrzu reflektorów na skutek utraty szczelności albo wyeksploatowania filtrów bądź uszczelek. Nie bez znaczenia pozostają także mikropęknięcia na kloszu lub efekty nieumiejętnie dokonanej naprawy powypadkowej. Warto mieć na uwadze, że problem może pojawić się też w przypadku nowych pojazdów. Ratunkiem może być wymiana elementów na nowe, która wiąże się z poniesieniem niemałych wydatków. Wymieniając jedną lampę, należy bowiem pamiętać o wymianie drugiej (w przypadku reflektorów przednich), aby zachować równomierny stopień oświetlenia drogi podczas jazdy. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie się do zasady mówiącej, że „lepiej zapobiegać, niż leczyć”. Co okazuje się najbardziej pomocne w walce z parą w reflektorach?
Silikażel – sposób na parujące reflektory
Co jest najskuteczniejszym środkiem zapobiegającym gromadzeniu się wilgoci wewnątrz lamp samochodowych? Silikażel, czyli żel krzemionkowy, powszechnie znany również jako pochłaniacz wilgoci. Parujący reflektor przestanie stanowić problem, jeśli w jego wnętrzu zostanie umieszczony silikażel. Niewielkie opakowania, wypełnione granulatem słynącym z rewelacyjnych właściwości higroskopijnych, niemal natychmiastowo i efektywnie usuwają nagromadzoną wewnątrz lampy parę wodną. Jest to środek całkowicie naturalny. Cechuje się dużą odpornością na działania wysokich temperatur, a przy tym nie zanieczyszcza reflektorów. Silikażel nie nastręcza problemów w użyciu. Wystarczy umiejscowić go w lampie, zwykle za odbłyśnikiem, i obserwować błyskawiczny efekt jego działania. To nie tylko skuteczne, ale również ekonomiczne rozwiązanie, procentujące wyższym komfortem i bezpieczeństwem jazdy. Warto także zatroszczyć się o odpowiednią pielęgnację reflektorów oraz, przy okazji, kontrolę ich szczelności. Lampy można czyścić od wewnątrz, najlepiej w suche i ciepłe dni. Z kolei jeśli reflektory okażą się nieszczelne, należy poddać je regeneracji.
Artykuł powstał przy współpracy z https://www.pochlaniacz-wilgoci.pl/