Zasilanie stacji ładowania do samochodu elektrycznego z pomocą fotowoltaiki

Pojazdy elektryczne to standard, który bardzo szybko przejmuje rynek motoryzacyjny. Na szczęście coraz więcej firm i osób prywatnych dostosowuje się do tego trendu, inwestując w ładowarki. Otóż stacja ładowania do samochodu elektrycznego jest obecnie standardem dla nowoczesnych obiektów handlowo-usługowych lub firm stawiających na rozwój technologiczny. Zobacz więc, jak wykorzystać potencjał takich rozwiązań, przy jednoczesnym wyeliminowaniu kosztów za sprawą paneli fotowoltaicznych.

Stacja ładowania do samochodu elektrycznego w słupie oświetleniowym

Czy można zsynchronizować dwie ładowarki w jednym słupie oświetlającym parking zewnętrzny? Trzeba przyznać, że jest to propozycja, która brzmi o wiele lepiej niż dodatkowe stacje, które muszą być ulokowane w garażu lub parkingu podziemnym, w którym będą panować właściwe warunki. Jest to połączenie dwóch funkcjonalnych elementów, z czego jeden możemy zaliczyć jako definitywną podstawę dla obiektów publicznych, kulturowych lub handlowo usługowych. Sprawdź, co czeka na Ciebie w firmie Smartpole-charger.eu i zobacz, jak szeroki wachlarz możliwości został przygotowany.

Czas uzupełniania akumulatorów

W jakim czasie można uzupełnić akumulatory pojazdu? Wszystko zależy oczywiście od tego, jakiej pojemności baterie zamontowano w aucie i jaka jest moc ładowarki. Przyjmuje się jednak, że standardowy pojazd elektryczny zgodny z obecnymi standardami zużywa ok. 16-22 kWh na 100 km w trybie mieszanym. Małe auta elektryczne pozwalają przejechać w takich warunkach ok. 150-200 km, więc ładowarka o mocy 8 kW jest w stanie uzupełnić akumulator w ok. 3 godziny. Czy to długo? Biorąc pod uwagę, ile czasu spędzamy w pracy lub na zakupach, możemy być pewni, że po powrocie nasze baterie będę gotowe do trasy – nawet jeśli ich stan był naprawdę niski.

Czy nie lepiej zatem zainwestować w mocniejsze ładowarki?

Stacje ładowania do samochodu elektrycznego o podwyższonym potencjale są dobrym rozwiązaniem dla obiektów prywatnych lub miejsc, w których potencjalni konsumenci nie spędzają dużo czasu (np. stacje benzynowe). Gdy jednak pojawiają się na różnego rodzaju parkingach obiektów handlowo-usługowych lub kulturowych, koniecznie trzeba brać pod uwagę, że konsumenci mogą czasem nadużywać oferowanych narzędzi. Warto więc postawić na warianty, które będą zoptymalizowane w taki sposób, by spełniały potrzeby obydwu stron.

Zasilanie stacji przy pomocy fotowoltaiki – czy jest to w ogóle możliwe?

Chcesz definitywnie wyeliminować koszt ładowania aut elektrycznych? Rozwiązaniem są panele fotowoltaiczne, które mogą zostać połączone z ładowarkami samochodowymi. Standardowa mikroinstalacja między 15-50 kW powinna zaspokoić w pełni zapotrzebowanie na energię w stacjach ładowania i dodatkowo obniżyć koszt energii elektrycznej w danej firmie.

Ile kosztuje taka inwestycja?

Wszystko zależy oczywiście od wyboru paneli fotowoltaicznych, systemu, firmy odpowiedzialnej za obsługę realizowanego zlecenia i ilości dofinansowań, które uda się uzyskać. Oczywiście w przypadku mikroinstalacji fotowoltaicznych nie trzeba obawiać się kwestii związanej z pozwoleniem na budowę, więc cały proces jest o wiele prostszy. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zróżnicowanych możliwości stacji do ładowania aut elektrycznych? Skontaktuj się z zespołem Smartpole-charger.eu.

Dodaj komentarz